Tuesday, February 2, 2010

Net wanneer je dacht dat de lente er aan zit te komen,begint het te sneeuwen. Hopelijk is dit de laatste keer,en word het daarna warmer en word het lente(voor altijd).


Ik kijk altijd wel uit naar de zomer,natuurlijk: iedereen doet dat wel. Maar deze keer is het anders. Ik heb nog nooit zo hard uitgekeken naar de zomervakantie en de tijd erna.
Ik zit nu nog op de middelbare school,en hoe meer tijd dat voorbij gaat,hoe zekerder ik weet dat het enige dat ik hierna wil doen iets creatiefs is. Ik heb altijd geprobeerd om geen dingen uit te sluiten. Hiermee bedoel ik de "zekere" dingen die je kan verder studeren. Maar ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat dit écht niets voor mij is.

En het is niet enkel het gevoel,ik weet het nu bijna 100% zeker.
School is daardoor ook niet meer zo belangerijk als dat het vroeger was. Vroeger was school "mijn leven" . Ik vond mijn richting oké,en dat waren de mensen ook.
Nu is dat helemaal anders. Je merkt echt dat iedereen zichzelf is geworden. Het is niet dat ik de mensen niet meer oké vind,helemaal niet!Maar het is toch wat anders dan vroeger. Ik denk ook dat iedereen wel blij is dat hij/zij zijn eigen wegje mag uitgaan.

Ik heb een tijdje bijna zeker geweten dat ik naar het AMFI wilde gaan. Maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen,ik heb namelijk wat andere scholen ontdekt die mij ook erg goed lijken. (deze en deze)

Zo,dat was het ongeveer.Dit blogpostje is wel ietsje persoonlijker dan normaal,maar dat mag ook wel eens. Mijn blog is niet echt bekend,en ik weet dat de lezertjes die ik heb mij ook persoonlijk kennen. Dus dan passen zo'n posts wel. Het is ook niet dat dit elke post zo gaat zijn,zeker niet. Maar ik ga dit wel vaker proberen te doen,daardoor leer ik misschien beter tekstjes schrijven.

2 comments:

Mirthe said...

Ik zou niet naar Artemis gaan. Ik ben daar geweest op de open dag en het is ten eerste heel duur (priveschool) en ten tweede is eigenlijk het enige wat je er doet collages maken. WDKA is wel heel erg vet :)
En ik vind zo'n post heel leuk! Ik heb juist het tegenovergestelde. Mijn leventje is nu echt briljant en nu moet ik weg, haha.

Laurein said...

wat herken ik je rotte gevoel zo hard :) Al had ik in het 6e de chance dat school voorbij was na de paasvakantie en dat ik erna op stage kon. Wat ook ietsie meer rustgevend is. En die zomervakantie is natuurlijk super, heel vrij enz. De mijne hopelijk ook zonder herexamens.
Is de 2e school ook in amsterdam? Ik vond het niet zo op de site. Enfin, ik ga genieten van mijn voorlaatste dagje..